ASSALAMUALAIKUM . HERE IS MY BLOG EEYYRAA , SELAMAT DATANG =) DAH BACA JANGAN LUPA FOLLOW K ? THANK YOU SESANGATTTTTTTTTTT :] DON'T JUDGE ME AND BE YOURSELF =') NURUL LIYANA BINTI ISMAIL IS MY GEMOK :*********** 'KEEP CALM AND LOVE EYRA' ♥ SUPERWOM▲N Σ Y R ▲'S ;'* ILOVEYOUSOMUCHH DANIAL HAZIQ :'********************* CRUSH ZAYN MALIK :* EX AARON AZIZ :* ANAK ANGKAT NAJIB RAZAK :* GIRLFRIEND IZZUE ISLAM :*** IS HEREE ♥

Wednesday 31 July 2013

Hayatii Hayatii :)

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ :') hee , long time tak update blog . mesti korang boringkan asyik baca entry sama jee , #ehh ? ada orang baca ke ? haha , okayy . mula mula , korang sihat ? puasa tak ? dah nak dekat raya dahh , barang nak rayaa dah siapp ? haha , kalau semua dah okayy . bagus lah tuhhh . alhamdulilahhh . Eyra tumpang gembiraaa :')



            "Jangan pernah kita mempersoalkan mengapa kita diuji , sememangnya taraf diri kita yang bergelar sebagai unat islam di dunia ini layak untuk diujii" ujian yang diberikan kepada kita sebagai umat bukan saje saje . Tetapii ujian yang diberikan kepada kita mempunyaii banyak maksud :') mungkin Allah hendak kita kembali kepada jalan yang benar untuk menegakkan islam , bukan hanya di ic sahaja islam , tapi perangai masyaallah :'( . Di samping itu , ujian yang diberikan kepada kita juga untuk membimbing kita , supaya kita tidak melakukan maksiat , melakukan pekara pekara yang tidah diterima olehh Allah . Setiap insan diberikan sedikit peluang untuk berubah kembali ke jalan Allah . First puasa hati aku mula terfikir , aku berpuasa tapi solat aku ? aku banyak tinggal . mulut aku ? banyak sangat mengeluarkan perkataan yang kasar . Ya Allah :'( betapaa banyak nya dosaa aku . Betapaaa dosa nya aku terhadap Engkau Ya Allah . Aku jugak sedar yang aku terlalu lalaii dengan duniawi . Aku terlalu mengikut dan mengejarkan duniawii . Sedangkan akhirat ? tak terlintas langsung di fikiran aku tentang akhirat . Sedangkan kita tahu bahawa akhirat itu kekal , dunia hanya sementara . kita diberikan peluang untuk hidup dia dunia bukannya untuk mengikutkan duniawi , tetapi kita diberi peluang duduk di dunia untuk kita melakukan ibadah , mengejeekan solat , banyakkan baca al-quran . Tetapi aku ? Aku terlalu mengikut kawan , sampai aku terlupa untuk melakukan semua perintah Allah . Aku lalaii . Dari situ aku dapat menilai yang mana seorang kawan yang ikhlas untuk menunjuk ajar aku ke arah kebaikan dan mengajak aku ke arah keburukkan . Kalau lah aku diberi peluang sekali lagi , aku ingin di hidupkan semula seperti bayi yang baru lahir . kerana aku sedar , aku terlalu ikutkan dunia barat . Jika kita sedih , kita buat sesuatu yang allah tidak suka , jika kita gembira kita lupa Allah , kita tak ingat Allah . Sepatutnya , bila kita sedih , gembira , marah , kecewa dan segala galanyaa , kita patut menceritakan semua didalam doa . Bahkan , kita tak melakukan semua tuh . Sedangkan Allah tak pernah jemu mendengar cerita seorang umatnyaa , dia juga lah yang selalu berada di sebelah kita , dia juga lah yang memberikan kita kata kata semangat selain daripada ibu bapa kitaa . Remember , Allah sentiasa disisi kita . #TakeANote .


   Tanpa Allah , kita bukan lah sesiapa di dunia ini . Sama Sama Kita Cari Redha Allahh . Yeayyyyyyy , Alhamdulilahhh :) السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

No comments:

Post a Comment